פולמוס הטלפון • הרב ליאור: לקחת מכשיר סלולרי לצעידת 'שבת ירושלים'

ארי וידר 5 Comment on פולמוס הטלפון • הרב ליאור: לקחת מכשיר סלולרי לצעידת 'שבת ירושלים'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בציונות הדתית פירסם השבוע פסק הלכה מעניין מאד, שמן הסתם יהיה שנוי במחלוקת.

בשבת הקרובה ישבתו בירושלים רבים מצעירי הציונות הדתית וחניכי תנועות הנוער לרגל חגיגות יום ירושלים. במסגרת השבת המכונה בציונות הדתית 'שבת ירושלים' צועדים בני הנוער בצעידה רגלית לכותל המערבי.

אולם, כידוע, בשנה האחרונה המצב הביטחוני באזור מזרח ירושלים מתוח במיוחד, ואינספור אירועי טרור ופיגועי דריסה היו השנה, ולכן פרסם הרב דב ליאור פסק הלכה לפיו יש לכל אחד מהמדריכים לשאת עמו מכשיר סלולרי. לדברי הרב ליאור חובה לקחת מכשיר סלולרי בתנאי שיש עירוב בדרך ויש להצניע את המכשיר בתרמיל או בבגד מוצנע.

מנגד תוקף חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם את הפסיקה ואמר "אינני בקיא בנוהלי בני עקיבא ובהתנהלות הקומונריות, אולם אינני מבין את הפסק המתיר לשאת טלפון בשבת. השאלה היא האם מותר על הקומונריות להביא את עצמם לידי חובה זו?…".

הוא הוסיף כי יש בכך גם בעיה של מראית עין, "נכון שהטלפון אסור משום "מוקצה" ופיקוח נפש דוחה שבת החמורה. אולם איך יראה הכותל כאשר עשרות בנות דתיות אוחזות טלפוניהם בידיהם? וכיצד יתקבלו שם על ידי המתפללים?".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אמסלם נהיה קיצוני שילך למאה שערים ויזרוק טיטולים על חיילים דתיים

  2. 4

    ברור שפה אמסלם צודק אסור לאדם להכניס עצמו למצב שיצטרך לחלל שבת משום פיקו"נ ולכן אסרו חז"ל לצאת בספינה ג' ימים לפני שבת אפי' שכשיהיו בים זה יהיה פיקו"נ ואכהמ"ל

  3. 3

    הפעם לא, זה ממש נכון, בודאי שמשום פיקוח נפש צריך לקחת טלפון, אבל כאן, אין שום סיבה ואין שום מצוה לאדם להכניס את עצמו למצב שבו יצטרך לשאת עליו מוקצה. [לנושא העירוב איני נכנס כי אם אינו תקין, אז ממש חבל על הזמן]

  4. 2

    מה הקשר לחיילים לא הבנתי ונא לא לעשות הסטה?לכבד אחד תשני